پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارزش معاملات بورس تهران در مقایسه با پایان خرداد ۱۳۹۷، ۴۰ درصد افزایش یافته و از ۶۹ هزار و ۱۰۹ میلیارد ریال به ۹۶ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش ایسنا، طی ۲۱ روز کاری تیرماه سال ۱۳۹۷، ارزش معاملات در مقایسه با پایان خرداد ۴۰.۹۷ درصد افزایش یافت و از ۶۹ هزار و ۱۰۹ میلیارد ریال به ۹۶ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال رسید. همچنین حجم سهام معامله شده از ۲۴ هزار و ۹۳۹ میلیون سهم به ۳۳ هزار و ۴۷۲ میلیون سهم معادل ۳۴ درصد افزایش یافت.

از ابتدای سال تاکنون متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار اول و دوم به ترتیب برابر با ۱۱۹۴ میلیون سهم و ۲۷۱۱ میلیارد ریال بوده است.

در تیرماه ۹۷، دفعات معاملات سهام برابر با ۴۲ درصد در مقایسه با پایان خرداد ۹۷ افزایش یافت و از ۱۴۹۹هزار دفعه به ۲۱۲۵هزار دفعه بالغ شده است.

شاخص بورس در تیرماه ۹۷ در مقایسه با خردادماه ۹۷، به میزان ۴۲ واحد کاهش یافت و از ۱۰۸ هزار و ۸۷۳ واحد به ۱۰۸ هزار و ۸۳۱ واحد رسید. ارزش بازار در تیرماه ۹۷ در مقایسه با خردادماه ۹۷ با ۳۸ هزار و ۷۶ میلیارد ریال رشد برابر با ۱ درصد افزایش یافت.

براساس معاملات نرمال، در این ماه ارزش سهام خریداری شده اشخاص حقوقی در حدود ۳۸ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال و معادل ۴۶ درصد از کل خریدها بود، در حالی که ارزش سهام فروخته شده آنها ۴۳ هزار و ۶۱ میلیارد ریال و در حدود ۵۱ درصد از کل فروش‌ها بود.

بر این اساس در این سومین ماه از بهار سرمایه‌گذاری خالص اشخاص حقوقی به مقدار ۴۳۰۱ میلیارد ریال شد. در عین حال میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب ۵۳ و ۴۸ درصد از ارزش خرید و فروش بود.

کد خبر 412488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha